Bylie
Branding, Namesearch, Packaging
Carine en Leslie, moeder en dochter, willen samen ondernemen en we're all for that! Een leuk ijsmerk, dat goed opvalt tussen de rest was de vraag. Samen met hen doorliepen we onze strategische ideation sessie als basis voor hun merk.
We ontwikkelden een coole, hippe naam met betekenis. Bylie, de gelijknamige ezel op de hoeve is de sleutel voor families om een leuk moment te beleven. Bylie is enthousiast en dolgelukkig, belangrijke emoties die het merk ook uitstraalt.
Het logo van Bylie is jong en jeugdig. We zorgen ervoor dat het logo in de smaak valt bij alle generaties om zo de volledige familie mee te hebben in hun verhaal. Het frisse kleurenpalet zorgt voor een opvallende, veelzijdige brand identity. De kleuren werden gekozen om passend te zijn bij de unieke verpakking.
In de brand identity spelen we met cirkels als stijlelement. Een minimalisering van de bollen roomijs zoals we ze kennen. Het gebruik van de bollen in verschillende kleuren zorgt voor een herkenbaar en dynamisch verhaal.
Leuke visuals maken het merk. Een fotoshoot zorgde voor een uitgebreide beeldbank binnen de familiale huisstijl van Bylie. Bijna alle modellen zijn namelijk ook familieleden van de twee bezielers van Bylie Roomijs. Een full circle moment!