La Fleur Rouge

Klant

La Fleur Rouge

Categorie

Rebranding

Beschrijving

Bloemen maken écht iedereen gelukkig. La Fleur Rouge is een video agency dat gespecialiseerd is in creatieve bedrijfsvideo's en mediatraining. Hun verhaal is dan ook één vol passie, stijl en een grote drive om het verhaal van hun klanten in beeld te brengen.

Bestuurder Annelies Blomme leende haar naam en eigenheid aan dit project. Noem het gerust haar alter ego. Als pittige roodharige uit de "Westhoek" is en blijft haar basisprincipe steeds gestoeld op eindeloze creativiteit. 100% extravert, 0% mainstream. In Flanders Fields, where the poppies grow and La Fleur Rouge was born...

La Fleur Rouge in een nieuw jasje stoppen. Eentje die hen als gegoten past. Een duidelijke vraag die gehoor kreeg bij ons. Een pittige Annelies Blomme kwam ons agency binnen en vertaalde dit heel duidelijk als ... "Gasten, ik wil geen logo, ik wil een merk." Enkele glimlachen later zaten we aan onze toog en vertelde ze ons haar verhaal...

Just keep it red... Rood is en blijft het thema rond zaakvoerder Annelies Blomme. We wisten heel vlug waaraan we ons moesten houden. Die kleur combineren met een compact en duidelijk logo was de boodschap. Een eerste schakel van ons brandingtraject. De vintage retrostijl die we terugvonden bij Annelies werd de basis van onze visuele zoektocht naar het nieuwe brand "La Fleur Rouge". Een combinatie van speelse elementen en een uitgekiend kleurenpallet zorgde ervoor dat we La Fleur Rouge hun eigenwijze identiteit konden visualiseren.

La Fleur Rouge wilde zich onderscheiden met een doorgedreven zoektocht naar hun identiteit. Die zoektocht was het startschot van de rebranding! Hoewel ze hun klanten graag uit hun comfortzone halen, beschrijven ze zich vooral als gezellig, plezant maar toch ook direct. Een bezoek aan hun kantoor, gevuld met bioscoopstoelen en rood theatergordijn, bracht ons ook veel nieuwe inzichten.