Peddelsport

Klant

Peddelsport

Categorie

Rebranding

Beschrijving

Peddelsport Vlaanderen ondersteunt clubs en vaarders in 13 watersportdisciplines op competitief en recreatief vlak. Momenteel telt het 38 clubs en meer dan 3500 leden. De brand identity van de Vlaamse Kano en Kayak Federatie kwam niet meer overeen met hun visie en waarden. Daarom was een rebranding aan de orde.

Via een brand workshop gingen we aan de slag om een brand te maken dat op het lijf van Peddelsport Vlaanderen geschreven is - en die ook hun doelgroepen enthousiasmeert. Als sportfederatie hebben ze een veelzijdige missie: zoveel mogelijk mensen op het water krijgen, hun expertise met sportclubs delen en ondersteuning bieden aan topsporters.

Het logo van Peddelsport Vlaanderen bestaat uit een toegankelijk en open woordmerk, met scherpe kantjes om het competitieve te onderstrepen. Daarnaast staat de peddel ook symbool als beeldmerk dat zorgt voor stabiliteit en samenhang in het logo. Het beeldmerk is een herkenbaar symbool dat ook op zichzelf gebruikt kan worden.

Peddelen doe je samen, maar is ook avontuurlijk, ontspannend, competitief, ... Vandaar de keuze voor een veelzijdige slogan die iedere activiteit van de sportfederatie in de verf zet. "Zoek het water op" is de slogan die gebruikt wordt in de algemene communicatie en geeft de essentie van hun merkidentiteit weer.

Het frisse kleurenpalet is eenvoudig te gebruiken en staat symbool voor de verschillende activiteiten van de federatie. Het Peddelsport Blauw, een licht helder blauw wordt gebruikt in alle communicatie. Communicatie over topsport of competitie gebeurt in het donkerblauw. Om ook het ecologische karakter van Peddelsport Vlaanderen te onderstrepen hanteren we af en toe groen - dit gekoppeld aan de slogan: "Groen het water op".